Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Miejskim w Chociwlu

Ustawą z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) zostały określone środki służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz obowiązki podmiotów publicznych w tym zakresie. Tym samym na organie jednostki samorządu terytorialnego zostały nałożone kompetencje związane uruchomieniem, wdrażaniem wszelkich rozwiązań oraz usprawnień zapewniającym osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość korzystania ze świadczonych usług zgodnie z wymaganiami zamieszczonymi w ustawie. W dniu 28 września 2020 ruku Burmistrz Chociwla powołał Koordynatora oraz Zespół ds. dostępności w Urzędzie Miejskim w Chociwlu. (zarządzenie nr 75/2020 Burmistrza Chociwla z dnia 28 września 2020roku).

Koordynatorem ds. dostępności jest Pani Edyta Nowicka - Sekretarz Gminy Chociwel, która pełni również rolę Przewodniczącej Zespołu.

Do zadań Koordynatora należy:

  1. Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez podmiot.
  2. Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  3. Monitorowanie działalności podmiotu, w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – art. 14 ust. 2 pkt 3 w/cyt. ustawy,
  4. Prowadzenie działań na rzecz promocji dostępności.

Telefon 91/562 20 01, wew. 112, adres e-mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Raport o stanie zapewnienia dostepności w Urzędzie Miejskim w Chociwlu (pdf,127KB)